06/01/2020

TWELLO- Door circa 15 enthousiaste en actieve vrijwilligers met groene vingers van Stichting Dorpsverfraaiing Twello worden meer dan 90 bloembakken en 3 grote rotondes van prachtige bloemen en sierlijke beplanting voorzien en in stand gehouden. In de zomerperiode is dit voor 8 vrijwilligers bijna een fulltime job. Er worden meer dan 20.000 bloembollen per jaar gepoot. Daarnaast wordt er rond Kerst 1 grote kerstboom op het dorpsplein en 100 kleinere kerstbomen door geheel Twello geplaatst en wordt met een praalwagen deelgenomen aan de Twellose Kerstparade. In de zomermaanden wordt de beplanting, met de recentelijk nieuw aangeschafte tractor, 3 keer per week van meer dan 3.000 liter water per ronde voorzien.

De goedlachse Jan Klein Swormink, de langst actieve vrijwilliger (al meer dan 30 jaar) “Als we aan het werk zijn reageren voorbijgangers altijd heel enthousiast en stoppen zelfs om een praatje te maken, deze waardering en erkenning maakt ons werk extra leuk”.

v.l.n.r. Frans Jansen, Voorzitter Stichting Dorpsverfraaiing Twello en Wilco van Eck, Voorzitter Lionsclub Voorst.

Lionsclub Voorst waardeert de activiteiten van Stichting Dorpsverfraaiing Twello en doneert haar de opbrengsten (Euro 1.500,=) van de in samenwerking met Zwembad De Schaeck georganiseerde Buitenbios activiteit, die plaats heeft gevonden in het najaar van 2019.