www.lionsopen.nl

Graag willen wij jullie op de hoogte brengen van onze vorderingen Lions Open 2024.

Recent hebben wij de medewerking gekregen van het fraaie landgoed "Matanze" in Terwolde.
Op het landgoed zal op 3 holes worden gespeeld.

Voor een sfeer impressie (video) van het landgoed Klik hier

Achtergrond informatie

De Matanze, in oude stukken ook vermeld als “Baja de Matances”, is vernoemd naar de baai van de stad Matanzas op Cuba. Na de verovering van de zilvervloot in 1628 door Piet Heyn kregen onder meer drie Deventer grootaandeelhouders van de West-Indische Compagnie forse winsten uitgekeerd. Een van die aandeelhouders, de heer Van Lijpesteyn, gebruikte het geld om een “Spiker” met boomgaard even buiten Terwolde te kopen (1630).

In 1686 kwam het huis in bezit van de familie Ter Borch, die het rond 1700 verbouwde tot buitenverblijf met trapgevels. Het koetshuis stamt uit de 17e eeuw. Het tegenwoordige kasteeltje kwam tot stand rond 1876, in opdracht van Deventernaar en Indië-ganger A.H. Servatius. In de oude Engelse landschapstuin heeft de familie Van Rijckevorsel van Kessel in 2000 een beeld van Piet Heyn geplaatst. Dit beeld is vervaardigd door kunstenaar W. Verbon en is in dat jaar onthuld door J. Kamminga, toenmalig commissaris der Koningin van Gelderland. Eenzelfde beeld werd in 1998 geplaatst op de kade van Matanzas op Cuba.

Het betreft een historische buitenplaats en wordt heden particulier bewoond. Sinds enkele jaren bevindt zich een exclusieve ”Bed and Breakfast” in de oude dienstwoning.

Lions Open 2024

De 2e editie zal plaatsvinden op;

Donderdag 20 juni 2024

Je mag je natuurlijk alvast aanmelden voor de geheel verzorgde dag, inclusief vervoer tussen de landgoederen en een heerlijk diner (met een flight van 4 personen € 1.200,= of individueel € 300,=) om zeker te zijn van deelname. Want op de mooiste landgoederen van de gemeente Voorst is er maar ruimte voor maximaal 27 flights!

Aanmelden kan via jouw contact bij de Lionsclub Voorst of
per email:
lionsopen.voorst@gmail.com

Voor de editie 2024 zijn nieuwe Goede doelen geselecteerd.
Voor meer informatie
klik hier

En…….hou onze nieuwsberichten en website in de gaten;
zodra er meer bekend is, melden wij dat.