20/04/2024

Lions Club Voorst heeft dit jaar weer voor de ouderen in gemeente Voorst de Voorjaarstocht georganiseerd.

Op zaterdagochtend, 20 april om 9 uur, was het weer zover, meer dan 80 ouderen uit de gemeente Voorst stonden klaar voor de Voorjaarstocht.

Het uitstapje werd dit jaar alweer voor de 36ste keer gehouden. Met 26 auto’s en 2 personenbusjes werden de gasten opgehaald om de dag te beginnen bij restaurant Pijnappel in Klarenbeek, met koffie en een heerlijk gebakje. Rond 10:30 uur vertrok men voor een onvergetelijke tocht die leidde door het frisse voorjaarsgroen richting Beekbergen, Uddel, Elspeet, Vierhouten, Gortel en via Beemte Broekland, Teuge en Wilp Achterhoek weer terug naar het startpunt. Vele herinneringen werden onderweg opgehaald bij bekende plaatsen en men genoot zichtbaar van de mooie, bloeiende afwisselende natuur.

Om 12:30 uur was iedereen weer terug en kon men aanschuiven voor een uitgebreide lunch. Aansluitend werden de gasten met een voldaan gevoel naar huis gebracht. Dat deze tocht zeer geliefd is bij velen in onze gemeente moge blijken uit wederom het grote aantal aanmeldingen dit jaar

De leden van de Lionsclub Voorst beleven ook elk jaar weer veel plezier aan deze tocht, die mogelijk wordt gemaakt door hun houthakproject waarbij door noeste arbeid zo’n 65 m3 werd gezaagd, gekloofd en vervolgens werd verkocht in de gemeente.